söndag 3 februari 2013

Skön Helg!

Jag började helgen med att ställa mig på crosstrainern i en timme igår morse, innan resten av huset vaknade... =D
Sedan blev det lång mysfrukost framför Game of Thrones och lite mer pyssel med inbjudningskorten... Kommer nog bli riktigt bra, tror jag! Pyssel är inte min starka sida iofs... Därefter tog vi bilen och åkte upp till Hellasgården, där vi gick ne 7 kilometers vända med hundarna och som tur var så var det inte jättemycket folk och hundarna kunde få vara lösa bitar av vägen. Skönt! Det var nu dessutom plogat hela vägen runt, vilket det inte varit innan och jag tror vi tar det långa spåret i morgon.

Hundarna trivdes!

Finaste & jag

Hem och fixade middag åt pappa som kom och socialserade lite, fick in mitt första grupparbete på engelska litteraturkursen jag läser, trots att boken var bland det värsta jag har läst... Mycket trevliga och duktiga "gruppisar" och då går det an med grupparbeten, annars är det inte mycket för ett litet kontrollfreak som mig... =P

En mycket älskad morrfar!

Idag drog jag med mig hundarna (alldeles för tidigt för deras smak...) till affären och köpte nybakad surdegs-baguette till frukost och Anders var förvånande nog vaken när jag kom upp! Såg sista avsnittet på säsong 1 av Game of Thrones och undrar hur jag ska överleva till mars när nästa kommer... Rotade fram första boken nere i källarförrådet (jag skyller på Anders -- jag skulle ALDRIG lämna en bok till ett så grymt öde!), så nu kan jag varva min kurslitteratur med den! =D Ska bara komma ihåg att prioritera skolböckerna...
Därefter packade vi in oss i bilen och övertalade stackars pappa att följa med till Lida Friluftsgård, där vi hyrde långfärdsskridskor! Man kanske kan säga att jag hade lite väl hög tro på min färdighet inom denna sport... Jag har inte stått på skridskor på i alla fall 15 år, men trodde att jag skulle hoppa iväg och ta med mig Harry över isen... Inte riktigt i linje med verkligheten... Men jag ramlade bara två gånger! Första gången åkte hela skenan av och då var det svårt att stå upp, och andra gången körde jag ned i ett hål och vurpade! =D Den bjuder jag på och jag tyckte det var riktigt roligt! Så till nästa säsong ska vi nog införskaffa egna, så vi slipper åka ända ut till Lida för att åka... Anders åkte också, trots historier om utslagna framtänder och taskig balans. Jag tyckte han såg ut som en naturbegåvning, som vanligt...

Anders "Gretzky" Holmberg

Papps och vovvarna!

Nu lite mys och läsning innan vi ger oss iväg till pappa och gör pizza och umgås lite. Hoppas ni haft en lika underbar helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar