måndag 3 december 2012

Sista Hela Veckan på BT...

Nu har jag jobbat min sista 60-timmars vecka på BT på 2,5 år och även om jag kommer sakna mycket så kommer jag inte sakna dessa 12-timmars pass och att jobba varannan helg.
Och vilken skithelg det har varit rent ut sagt!!! Jobbat 36 timmar från i fredags morse och det var helt insanely mycket att göra hela helgen! Folk har inte tålamod med strömavbrott och alla MÅSTE duscha när det inte finns något varmvatten... Undrar hur folk överlevde förr i tiden, innan el och varmvatten var så vanligt... =P Så kvällarna har bara spenderats i soffan med Anders och i lördags var pappa hos oss på middag -- äntligen fick jag dricka årets första glögg!!! Det är en stor last för mig, men jag ska försöka sköta mig lite bättre i år... =D Vi har dessutom haft lägenheten i exakt ett år nu -- tänk att jag var på väg att tacka nej när Wallenstam ringde och erbjöd mig ett 1:a handskontrakt... Måste ha varit tokigare än vanligt! Tur att Anders var klok och sa att vi skulle tacka ja... Han är bra smart, min Anders.
Men igår bad jag Anders att packa en termos med varm choklad, ta med hundarna och komma och möta mig vid jobbet -- vilket de gjorde. Sedan styrde vi bilen mot Gärdet och där var det ,precis som jag hade gissat, helt folktomt! Så två överlyckliga borderterriers i varma, sköna overaller skuttade glatt omkring i snön helt fritt på Gärdet, det var alldeles underbart efter en lång och jobbig helg! Vi gick tvärs över fältet bort mot Kaknästornet och drack varm choklad innan vi gick tillbaka. Det gjorde gott för både hundar och människor. Jag älskar verkligen snö och vinter! Det har jag gjort ände sedan jag var liten, världen är lite mer magisk och jag kan känna att all oro lättar och människor är lite snällare när julen närmar sig. Så: ge mig en vit december så är jag nöjd!

Min älskade, underbara familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar