tisdag 4 december 2012

Vintervanor...

Idag var det som sagt första dejten med löpbandet på 2 kilometer och det kunde ha slutat med förskräckelse! Jag gick först 2 minuter och sedan stannade jag för att fixa med iPhonen och hörlurarna (det är sjuuukt dålig musik på mitt gym!!!) -- sedan ställde jag in bandet på 2 km och startade det och RunKeeper-appen samtidigt. Började att springa i 7,5 km/tempo några hundra meter, för att sedan lägga mig på 8,5 km/tempo som kändes helt okej. Efter att jag hade passerat kilometern så började det ta emot lite grann och jag hade blivit väldigt störd av att en kille hade börjat springa två band bort... Så jag tänkte (genialisk idé såklart) att jag skulle testa att blunda och springa för att fokusera bättre... Ja, ni kan själv räkna ut vad som hände... Efter några sekunder slog jag upp ögonen och ramlade av bandet! Jag slog mig inte, stukade bara stoltheten lite, men det får jag skylla mig själv för när jag är så korkad! Det måste ha sett sjukt roligt ut! Jag hade skrattat på mig om jag hade sett någon göra det, så jag hoppas att jag bjöd någon på ett gott skratt... =)
Tyvärr så fanns det tydligen ingen täckning inne på gymmet, så Runkeeper fungerade inte... =( Men enligt löpbandet (som jag knappt har lärt mig att slå på än...) så sprang jag 2,10 km på 15,34 minuter, vilket jag får till 07:30 min/km och det känns väldigt bra! Jag springer numera hela tiden med magen mot handtaget längst fram och det är nog en bra taktik, dessutom känns det som att jag hela tiden ger järnet då och det höjer motivationen.

Sedan tog jag bilen och drog upp till Hellasgården för typ 7 kilometer i snön med hundarna, rena paradiset för hundar och matte! <3

Det är lite mycket snö här, sa Yoggi

Snygg-Harry i bästa overallen!

Mina älskade hundar!!! <3

Här brukar vi stanna och svalka oss, inte så lockande idag...

Himlen såg nästan ditmålad ut för den var så väldigt djupblå.

Skönt att spralla av sig lite utan overall innan hemfärden! =D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar