måndag 3 december 2012

I'm Awesome!!!

Idag var det dags att köra det nya programmet som Jenny har satt upp, men det tog emot att gå dit måste jag erkänna. Energin är inte på topp efter dessa långa jobbhelger och jag vaknade av någon outgrundlig anledning vid 06:00 i morse och kunde inte somna om... Så jag låg och lästa och fixade med allt möjligt konstigt i 1,5 timme tills Anders skulle gå upp. =)
Men iväg kom jag tillslut!

Uppvärmning: cross-trainer 10 minuter (nivå 5)

Cirkel 1:
3*10 utfallssteg
3*10 armhävningar på knä
3*10 burpees
3*10 axelpress med kettlebell (8 kgs)
3*10 bäckenlyft

Huga! De där burpeesarna är verkligen inte att leka med! Sedan hade Jenny egentligen skrivit att jag skulle göra "thrusts" med kettlebell istället för axelpress, men jag visste inte om benen skulle palla för det -- då gör man nämligen ett djupt benböj och sedan en axelpress på det... Men jag har varit duktig och mailat och frågat om jag ska köra på det nästa gång... Gulp... Vilan mellan varje varv är ca 1 minut.

Cirkel 2:
3*10 boxjump (upphopp på stepbräda)
3*20 enarms hantelrodd (8 kgs)
3*20 sidesteps på bräda
3*10 rep i kabeldrag (7,5 kgs)
3*10 benböj med wallball

Magpass:
1*60 sekunder plankan
3*20 russian twist (bålrotationer med boll)
3*12 crunches på boll
1*60 sekunder plankan

Rätt imponerad av mig själv måste jag säga!!! Det känns himla bra och jag fick beröm av en gubbe som var där och tränade, han tyckte jag var duktig som tränade så hårt och så ofta! *3 feet tall*
Efter att ha ätit landar man gott i soffan några timmar -- inte ens min underbara bok Sandmannen kunde hålla mig vaken! =)

I morgon är det första riktiga löpturen på löpbandet -- ska bli spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar