lördag 8 december 2012

Powerstart!

I morse smög jag upp innan resten av familjen och traskade iväg till gymmet i snön. På vägen dit funderade jag mycket kring smärtan i benen och löpträningen och insåg att jag redan blivit rädd för att försöka igen -- inte bra!!! Och är det något jag har lärt mig efter alla år med hästarna så är det att man måste tackla det man är rädd för på direkten.

Sagt och gjort, jag bytte om och gick sedan upp på bandet, där jag började med att gå 5 minuter. Sedan ställde jag in det på 1 kilometer och sprang i omväxlande 8,5 och 9,0 km-tempo, nästan inga känningar i benen alls!!! Sluttiden blev 07:03 minuter, mycket nöjd!
Därefter gjorde jag det felaktiga valet att köra mina cirklar åt andra hållet, så jag började med:

3*10 boxjump
3*20 enarms hantelrodd (8 kgs)
3*20 sidestep på stepup-bräda
3*10 rep i kabeldrag (10 kgs - ökning med 2,5 kgs)
3*10 benböj med boll (2 kgs)

3*10 utfallssteg
3*10 armhävningar
3*10 burpees
3*10 axelpress med kettlebell (8 kgs)
3*10 bäckenlyft

1*60 sekunder plankan
3*20 russian twist (2 kgs)
1*60 sekunder plankan
3*12 crunches på boll
1*60 sekunder plankan

Det var inte bra att köra dem i omvänd ordning!!! Mina ben var helt paj när jag skulle köra utfallsstegen... =/ Antar att jag gör som Jenny säger, ordagrant, i fortsättningen... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar