lördag 22 december 2012

The Monster Within!

I torsdags morse var det dags att träffa Jenny igen, efter bara en veckas semester... =) Jag hade dessutom varit sjuk och inte gjort någonting på två dagar, vill inte träna med halsont och förkylning... Men vi hade ett digert pass framför oss, eftersom vi var tvungna att gå igenom de övningar jag behöver för att klara julen då jag inte har tillgång till något gym. Mina beställningar har som tur var kommit, så jag tog med mitt Jungle Gym så att Jenny skulle få kolla på det och visa mig hur det ska användas. Blir kanske en TRX sedan istället, det verkar mycket bättre! Kettlebellen fick dock stanna hemma, den släpar jag inte på i onödan och Jenny har ju en precis lika fin. =)
Innan Jenny kom så traskade jag på 15 minuter på cross-trainern, vilket är väldigt givande förbränningsmässigt och det är väl det enda roliga med den! Men det är tillräckligt för att det verkligen ska vara värt det...
Sedan blev det verkligen The Monster Within, både från min och Jennys sida -- hon har aldrig gett mig ett  så tufft program! Den här gången var det 3 (!!!) cirklar med 6 övningar i varje och vi körde "bara" två varv på varje, så det var ju en light-variant av de 3 varv jag ska köra på hemmaplan...

Uppvärmningsövningar/rörelseträning:
*Roll out  (Jungle Gym, suspension training)
*Long torso twist (Jungle Gym)
*Lower Back Stretch (Jungle Gym)
*Lower back stretch w. rotation (Jungle Gym)
*Hip drop (Jungle Gym)
*Benböj med händerna under tårna
*Höftbörjarstretch (a.k.a Grodan)

Cirkel 1:
*Kettlebell thrusters
*Tåhävning
*Armhävning på knä
*Kettlebell marklyft med hakdrag
*Bred rodd (Jungle Gym)
*Lårcurl på boll

Cirkel 2:
*Kettlebell swing
*Smal rodd (Jungle Gym)
*Utfall bakåt (Jungle Gym)
*Kettlebell Halo
*Bron (bäckenlyft med små steg)
*Russian twist m. kettlebell

Cirkel 3:
*Burpees
*Magliggande enbenslyft på boll
*Armhävningar på boll
*Kettlebell tvåhandsryck
*Pullover på boll med kettlebell
*Crunches på boll

Jag var helt död efteråt!!! Då tyckte Jenny att vi skulle köra en cirkel med de 5 VÄRSTA övningarna, så jag visste vad jag skulle göra om jag hade ont om tid någon dag och behövde komprimera min träning...

Cirkel 4:
*Kettlebell thrusters
*Burpees
*Kettlebell marklyft med hakdrag
*Kettlebell tvåhandsryck
*Russian twist med kettlebell

Underbart!!! Jag kan säga att det gick i SNIGELFART hem, jag var helt yr och fick knappt fram den ena foten framför den andra. Försökte prata med Anders i telefonen samtidigt och förklara mitt öde, det var svårt... Träningsvärken kom dagen efter och framförallt i låren, det svider fortfarande på baksida lår så jag vill gråta! =D
Men förhoppningsvis hjälper detta program till att hålla julmaten i schack! =) Det är ny vägning första tillfället efter jullovet, d.v.s 9/1, så det gäller att jag ligger i! Man känner sig bra tuff när man klarat av ett sådant här pass! Enligt Jennys uträkning så ska uppvärmning + 3 varv av varje cirkel ta ca 60 minuter... See you on the Dark Side!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar