torsdag 13 december 2012

Bonuspass!

I morse gick jag ju upp vid 06:20 och tvingade med mig Yoggi på en timmes promenad, ett fåfängt försök att rätta till saker inför dagen vägning... Jag fick gå och hämta Yoggi i sovalkoven 3 gånger (!!!) -- han tyckte det var vansinnigt att ge sig ut så dags! =D

Sedan promenerade jag iväg till gymmet där vi började med vägning (JIPPIE) och mätning. Jag har stått still sedan sist, ingen viktminskning och det känns väldigt trist när man har kämpat och tränat som en bäng!!!
Men -- belöningen kom efter konditionstestet! Jag fick återigen gå upp och ned på en stepbräda i en given takt i 3 minuter och sedan 1 minuts återhämtning, med pulsband. Förra gången var jag uppe i 164 slag/minut efter 3 minuter och idag blev det bara 159 slag! Efter återhämtningen förra gången var jag nere i 116 slag och idag kom jag ner i 105 eller 104 tror jag -- skönt att jag visar någon slags framsteg...
Därefter var det dags för en tur i roddmaskinen och med en pratglad granne så slog jag min förra tid med 2 sekunder tyckte jag Jenny sa, och då hade jag en bra tid redan från början. =D

Vi kom sedan in på mitt nya träningsprogram -- utan löpning och hopp... =( Så konditionsträning kommer i fortsättningen att ske på cross-trainer, ca 45 minuter per pass. Känner mig inte så taggad inför det, men det är bara att bita i det sura äpplet.
Därefter gjorde vi en ny cirkel:
3*10 kettlebell swing (8 kgs)
3*10 armhävningar på knä
3*6 lårcurl på boll
3*10 hantelrodd i TRX (suspension training)
3*10 utfallssteg, bakåt
3*10 thrusts
3*20 russian twist med kettlebell (8 kgs)

Det blev inte så många repetitioner, men det är såhär jag planerar att köra passet i fortsättningen, om inte Jenny ger mig nya direktiv. Det kommer bli mycket hemmaträning över jul & nyår, så vi fokuserar på att hitta övningar som passar när man inte har tillgång till gymmet.

Sedan pratade vi massor om planering och kost, Jenny visade mig en ny suverän app som ska hjälpa mig att få koll på kosten på ett lätt sätt och vi får se hur det fungerar över jul. Annars har hon hotat med en kostplan... =S
Näe, jag ska inte klaga, mer engagerad och hjälpsam PT tror jag inte man kan hitta någonstans! She's AWESOME!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar