söndag 30 december 2012

Sista Dagen med Gänget...

Idag var min sista riktiga arbetsdag på väldigt länge. Men det känns inte riktigt verkligt än...

Det var lätt att gå till jobbet för att det var söndag, inte för att det var sista arbetsdagen, för det har inte registrerats än. Morgonen gick fort och jag hade inte hunnit få i mig någon frukost innan Tommy frågade om det var dags för lunch snart... Jag hade nämligen tvingat honom och Billy att komma in och äta avskeds-lunch med mig, men jag fick honom att hålla sig lugn lite till. Däremot bestämde jag mig strax efter 10 att gå till ICA Maxi och handla tårta och ta ut pengar, vilket jag sa till mina kollegor och började klä på mig. Jag hann få på mig jackan när vår kära arbetsledare Terese stormade in genom dörren och morrade:
-Tänker du sätta dig ned eller ska jag skälla på dig?
Något oförstående så funderade jag lite på vad jag hade gjort fel, men det kom snart fram att det inte var önskvärt att jag köpte någon tårta... Hårt att bli utskälld av AL för en sådan sak, men okej... Så jag lommade iväg till affären och passade på att prata med finaste som just hade gått upp. Köpte med mig en ask Paradis i alla fall så det inte skulle se så fattigt ut av mig...
Vid lunch kom bästa Billy & Tommy med lunch från Bromma Thai och mina fina kollegor lät mig ta lunch i lugn och ro, fast vi inte har raster på helgerna.
På eftermiddagen så gick jag på toa och när jag klev ut så stod Terese där och såg barsk ut, men när jag sa att jag började bli lite orolig så sprack hon upp i ett leende och pekade på min plats. Där stod den största marsipantårta jag någonsin sett:

MUMS!

Under fikat blev det mycket historier och minnen, samt kramar och avsked -- det värsta jag vet! Även om jag vet att jag kommer komma tillbaka och "gästspela", så blir det inte det samma. Jag kommer sakna dem något vansinnigt!!! Men inte helgjobb och 12-timmars pass...
Sedan kom världens bästa Peter och erbjöd sig att låta mig smita hem några minuter tidigare och det tackar man ju inte nej till! =D Så nöjd, glad och inte så lite sentimental sa jag "hejdå" till allihop och vandrade ut genom dörren... Vem vet vad nästa kapitel bjuder på?

Hemma möttes jag av min allra finaste familj och detta bjöds det på efter en skön dusch:

Ett glas cider, krabba & vitlöksbröd!!! YUMMY!!!

Min fina familj!

Imorgon blir det ett nytt år och 2013 innebär stora saker för oss -- häng med på resan! =D




1 kommentar:

  1. Kommer att sakna dig super mycket. Önksar dig å din familj ETT GOTT NYTT ÅR!! Kramar Helen

    SvaraRadera