tisdag 1 januari 2013

Ring, Klocka, Ring...

Då har vi tagit farväl av 2012 och det har varit ett av de mest påfrestande åren i mitt liv och framförallt ett där vi kastats obarmhärtigt mellan glädje och sorg.

Vi började året med att nästan förlorade Yoggi, då han på morgonpromenaden bestämde sig för att kolla på fåglar ute på isen vid Sarvsjö träsk hemmavid. Isen var på tok för tunn och han gick igenom och kämpade i det kalla vattnet innan Anders och jag kom i och kunde dra upp honom.
Efter den dramatiska starten så kom vi iväg ned till Kalmar och kunde flytta färdigt Anders och bli en familj på riktigt! <3
Sedan kämpade vi på och kom in i vardagsrytm som sambos och det enda trista var varannan helg på jobbet.
I april for vi till London för att fira 6 månader som par och vi hade en fantastisk långhelg i vår favoritstad och på söndagen den 15/4 så gick min underbara, älskade, fantastiska Anders ned på knä i Kensington Gardens och friade!!! Den absolut lyckligaste dagen i mitt liv så här långt!!! Detta firades stort med familj och vänner vid hemkomsten och planer för ett vårbröllop 2013 påbörjades snart.




I maj kom sedan det värsta tänkbara beskedet: pappa var drabbad av cancer igen. Den här gången en mycket mer aggressiv och svårbehandlad variant som satt sig i lymfkörtlarna. Det var en hård tid som följde, där jag själv blev sjukskriven p.g.a svår depression och panikångest. Pappa kämpade på fantastiskt bra och klagade inte en enda gång under sin långa och svåra behandling. Älskade pappa, det finns ingen jag beundrar så mycket som honom.



På våren hade vi äntligen kommit iväg och fått hundarna trimmade av vår nya favorit: Cindy Pettersson och fått två helt nya hundar på köpet. Det gav utdelning direkt och Harry fick sitt första cert på utställningen hemma i Norrköping till jubel och applåder! Det har vi väntat på länge, men det var Anders första utställning och han förstod alls inte varför jag sagt att det var så svårt... =D



I augusti var det dags för en länge efterlängtad resa norröver tillsammans med pappa och firande av undertecknads 30-års dag. Hundfantast som man är så firades dagen på hundutställning i Svenstavik (Östersund) och älskade lilla Harry-Smarry gav matten bästa presenten i form av sitt andra cert!!!
Veckan i övrigt var helt underbar och precis vad alla behövde efter en prövande sommar -- långa turer på fjället, massor med fiske och en långritt på nordsvenskar samt kallblodstrav på Björnvalla. Inget fattades oss den veckan.




I slutet av augusti fick vi åter prova på att vara valpägare och blev upp över öronen förälskade i lilla Effie som bodde hemma hos oss:



I september bar det av till Gävle för en 3-dagars utställning tillsammans med underbara vänner och älskade, fina Harry tog hem sitt 3:e cert och blev champion mitt i lervällingen!!! Som jag har längtat
och efter det kom vi lite av oss i utställandet...


Under hösten flyttade Anders bror och hans fru hem efter 6 år i hennes hemland Mexico och det är vi väldigt glada över!!! Med sig hade de även två lekkamrater till Harry: goldenhanarna Sid & Seifer.

Hösten ägnades åt att planera en ny framtid, där jag vill lägga mer fokus på mig och min älskade familj och bestämde mig därmed för två saker: att söka tjänstledigt från jobbet för att plugga och att skaffa mig en PT. Detta gick över förväntan och jag trivs väldigt bra med min PT Jenny och i december kom ett besked som var lika oväntat som fantastiskt roligt: jag hade kommit in på Juristprogrammet vid Stockholms Universitet! Så där är planen att studera nu i 4,5 år från och med slutet på januari.
Jul och nyår firade vi med Anders familj och pappa i Stavsjö, underbara dagar!


Hela fina familjen! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar