fredag 4 januari 2013

På't Igen!

Idag var det styrka som stod på schemat och jag hade lite ont om tid, så jag skulle köra enkel-cirkeln med 8 övningar i 3 varv, men jag tyckte det var lite lite mage med, så jag lade på två övningar till och "fuskade" med 2 minuters vila mellan varven! =D

Uppvärmning

Dagens cirkel:
3*10 knäplanka med framåtrullning
3*10 kettlebell swing
3*10 armhävningar på knä
3*10 burpees
3*10 kettlebell thrusters
3*10 smal rodd i JG
3*10 kettlebell ryck
3*10 lårcurl på boll
3*20 russian twist
3*10 planka på boll med benindrag

Tid: 34 minuter allt som allt -- bra tempo!!!

Jag var verkligen helt slut, men det kändes ändå bra, jag hoppade på samtliga burpees och det har jag inte orkat de senaste passen... Knäplankan la jag till för jag trodde det var den jag fick så bra träning i triceps av när jag körde den med Jenny, men idag kändes det ingenting... =( Jag vill gärna komma åt den där muskeln, eftersom jag ska ha en ärmlös brudklänning... =S
Sedan kommer jag inte överrens med kettlebell swing hur jag än gör! Det blir inte bra, den känns inte någonstans och jag blir bara arg och irriterad på övningen! Ungefär som när jag hoppade hopprep igår... Jag har inte gjort det sedan typ lågstadiet och hade verkligen ingen snits på det och blev jättefrusterad och arg! Sedan kanske det inte är optimalt att göra den inne i ett smalt sovrum... Men imorgon är det dags att testa igen och med en ny variant på plankan!

Jag är däremot ledsen över att alla långa hundpromenader uteblir helt och hållet här i Stavsjö -- det är ren is på vägarna och i skogen är det 3 meter snö (nja, inte riktigt...) -- mycket frustrerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar