tisdag 1 januari 2013

Mina Mål 2013

Jag har alltid haft svårt för att sätta upp konkreta mål, för det gör mig så stressad och då ger det inte särskilt mycket. Men med träningen så har jag fått lite annorlunda tänk och när jag nu ska börja ett helt nytt liv i och med att jag slutar jobba och börjar plugga, så känns det bra och faktiskt ganska kul igen. Jag har tänkt mig ha små mål för både träning, kost, hälsa och allmänt, typ för varje månad och sedan har jag ju de stora målen sedan tidigare.

JANUARI:

*Strukturerad träning:

  • måndag - styrka
  • tisdag - kondition
  • onsdag -styrka
  • torsdag - kondition
  • fredag - styrka
  • lördag - kondition
  • söndag - VILA
*Kondition:
  • Cross-trainer - 60 minuter level 3-5
  • Hopp-rep: intervaller 30 sekunder arbete, 30 sekunder vila - totalt 30 minuter med plankan
*Kost:
  • En helt vegetarisk vecka
  • Försöka hålla kosten så GI som möjligt
  • Hitta ett bra "ät-schema" nu när jag är hemma hela dagarna

MÅL 2013:

*Årets mål alla kategorier:
  • Gifta mig med min älskade Anders & åka på bröllopsresa/ridresa till Transylvanien i maj!!!
*Träning:
  • 2 kilometer löpning på 10 minuter (juni)
  • Harres Test på 16 sekunder (juni)
  • Drag 75 kilo 15 meter (juni)
  • Mini-triathlon: 400 meter simning, 10 km cykel & 4 km löpning (augusti)
  • Topploppet 5 km (september)
  • 1 mil löpning (december)
*Kost:
  • En helt vegetarisk vecka per månad
  • Fokus på GI/LCHF
  • Må bra!
*Studier:
  • Klara samtliga 60 poäng jag läser under våren (Juridik 30 hp & Engelska 31-60 hp)
  • Komma in i en bra vardag och slutföra uppgifter i god tid innan deadline
  • Utvärdera efter vårterminen om det är juridik eller språk jag vill satsa på i vidare studier
Massor av belöningar blir det såklart för allt jag klarar av, men den enda konkreta är att om jag klarar 30 hp under vårterminen, så får jag en sådan här av mig själv (om jag fortfarande vill ha en...):



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar