tisdag 15 januari 2013

Nytt Pass för Träningsmonstret!

Idag var det dags att köra första passet med de nya övningarna som Jenny gett mig, vilka jag gjorde lite modifieringar på och delade upp i 2 cirklar som jag körde 3 varv av och 1 minuts vila mellan varje varv. Den första cirkeln körde jag ute i stora gymmet och den andra inne i tjejgymmet, första gången jag vågat mig in där... =P

Uppvärmning:
*Crosstrainer, 15 minuter level 3

Cirkel 1:
3*15 benpress 60 kgs (behöver ökas nästa pass, 70 kgs)
3*10 utfallssteg (Jenny ville ha 20, men det hade aldrig gått)
3*5 armhävningar mot bänk (ska försöka med sets om 7 nästa gång, men tungt som bara den!!!)
3*20 hantelrodd 8 kgs (dags att byta upp till tyngre hantlar, 9 eller 10 kgs)
3*1 minut rak planka
3*20 russian twist m 8 kgs kettlebell

Tid:
*13 minuter arbete + 2 minuter vila

Cirkel 2:
3*15 låradduktion 40 kgs (ökas till nästa pass, 50 kgs, ÄLSKAR DEN!!!)
3*10 lårcurl på boll
3*15 pulldowns med rep i kabeldrag 7,5 kgs (ökas till nästa pass, 10 kgs)
3*10 pushdowns med rep i kabeldrag 7,5 kgs
4*1 minut sidoplanka
3*15 crunches på boll

Tid:
*16 minuter arbete + 2 minuter vila

Kondition:
*Crosstrainer, 30 minuter level 3



Så sjukt nöjd med mig själv! Lommade hemåt, gick ut med hundarna, duschade och åt grillad kyckling (utan skinn) med mangoraja-sås och sedan dess sitter jag i soffan... =D Träningsvärken börjar göra sig känd i ben och armar, skönt värre.
Nu ska jag ta tag i lite översättningsarbete och sedan invänta kvällspromenad med finaste och fira vår förlovningsdag: 9 månader idag! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar