torsdag 17 januari 2013

Utvärdering Vecka 1 med LCHF

Nu har vi kört en hel veckomeny med LCHF och vi är mycket positivt överraskade! Alla recepten har varit väldigt goda, men både jag och Anders är överrens om att veckans stora vinnare var: baconlindad kyckling med Västerbottenost! Den älskade ju även pappa, så det är ett väldigt bra betyg.
För mig innebär veckan ett viktresultat på: - 1,00 kg och det är ju fantastiskt roligt! Men jag hoppas att det börjar kännas bättre i kroppen snart, för jag är helt matt och har inte mycket ork när jag tränar...

Jag har nu satt ihop nästa veckas meny och den ser ut som följer:

Måndag: Kycklingkorv i ugn med äpple, curry och rostad blomkål

Tisdag: Krämig kycklingfilé med vitlöksost

Onsdag: Citrontorsk med broccoli- och blomkålsmos

Torsdag: Kotlett med coleslaw

Fredag: Karibisk kyckling med guacamole

Det ska bli spännande att se om dessa blir lika bra som veckans mat har varit... Kycklingkorven har Anders tjuvstartat med idag och den fick med beröm godkänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar