måndag 28 januari 2013

Bra Träning och Tråkiga Nyheter...

Jag blev ju lite väl överentusiastisk på crosstrainern i torsdags (japp, jag bjuder på den mentala skrattfesten...) och typ skadade mig i vänster höft. Det har gjort ont att stå, att gå och att röra på sig överhuvudtaget -- därav blev helgen tyvärr helt träningsfri. Men idag gick jag till gymmet och hade tänkt köra styrka, dock var det så mycket folk där så jag ändrade planen och ställde mig på crosstrainern istället. Med Jenny's förmaningar i åtanke om att fokusera på att ha en rak rörelse och inte låta höfterna följa med i sidled så gick det bra! Jag körde intervaller (level 3/5/7/10) i 60 minuter och det kändes ingenting! Jag har så svårt att vara lugn när jag hör bra musik bara... =D I morgon: tidigt styrkepass.

När jag var på gymmet ringde Anders med tråkiga nyheter: den präst som vi trodde och hoppades skulle viga oss, finns inte tillgänglig till den 11:e maj. Han frågade om vi kunde tänka oss att skjuta på bröllopet, men det är inget alternativ för oss -- det här datumet har varit vårt sedan förlovningen! Som tur var, så hade jag en plan B redan innan. När vi var på Fabians dop i Kolmården i somras, så hölls ceremonin av en ung, kvinnlig präst som jag verkligen gillade. Jag mailade henne redan veckan efter och frågade om hon kunde tänka sig att viga oss och då visste hon inte så långt i förväg, men nu var hon mer uppdaterad och vill gärna viga oss. Hoppas vi bara att hon inte har några problem med våra speciella önskemål... =D
Det är minsann ett heltidsjobb att gifta sig! Tusen tack till mina underbara Karin & Sara som står ut med allt tjat och som tar sig tid att lyssna på helt oviktiga saker! Jag älskar er!!!

1 kommentar: