fredag 4 januari 2013

Meny Vecka 2

Nästa vecka drar vi igång vår mat-utmaning och idag kom vi överens om att det blir LCHF-vecka, i väntan på den vegetariska kokboken som vi beställde idag. Det blir 6 luncher/middagar, för vi kommer hem så sent på söndag kväll och efter 2 veckors semester hos svärföräldrarna så gapar kylen hemma tom... =D

Tisdag: Tikka Masala fiskgryta med cashewnötter och yoghurt

Onsdag: Skinkstek med Yellow-curry grönsaker

Torsdag: Kokos- och limesoppa med fisk

Fredag: Mozzarellalax med sparrispannacotta

Lördag: Baconlindade kycklingfiléer med Västerbottenost

Söndag: Kokos- och cashewkyckling med spenat

Jag hoppas verkligen att det kommer att hålla, det känns lite spännande och inte så lite ambitiöst! Men jag är ju ledig hela veckan, så jag har verkligen tid att stöka runt och komma på vad som passar mig och inte. Håll tummarna, testa något av recepten (maila eller SMS:a så skickar jag över det!) och berätta vad du tyckte! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar