lördag 5 januari 2013

Jag vs. Latheten 1-0

Idag har jag varit enormt trött i kroppen, hela veckans träning börjar ta ut sin rätt på en och samma gång tror jag... Mina magmuskler har gjort ont i två dagar och det gör mig LYCKLIG!!! Så skönt att känna att jag väljer rätt övningar när jag chansar lite och får ordentlig utdelning för det! Plankan is da bomb!!!
Vi tog en ordentlig sovmorgon i morse och för min del innebär det att jag vaknar 09:00 och sedan måste vänta 2-3 timmar innan Anders vaknar... =D
Tillsist kom vi i alla fall iväg ut på en ordentlig promenad med hundarna i det vackra vädret -- jätteskönt! Vi har ju inte kunnat göra något sådant under hela ledigheten p.g.a snö och halka, men nu börjar det ge sig. Gick en, för mig, helt ny väg och på Sörmlandsleden där hundarna kunde springa fritt -- så alla var nöjda!


Finaste Anders!!! 

Det tog en stund att ta sig genom skogen! =D

Sedan tog vi det piano (eller, ja, vissa gjorde...) framför juniorernas match mot USA i JVM, jag lika galen som vanligt när det gäller... =D 
Efter det var jag bra seg i kroppen och bestämde mig för att låta kroppen vila idag, väldig träningsverk i axlar och rygg -- kanske från gårdagens plankor, vet ej. Men så kom det lilla samvetet krypande och meddelade att det är inte så värst snyggt att bomma sin plan redan första veckan på det nya året -- och då hade jag plötsligt hoppat i träningskläderna och gjort i ordning för ett värstingpass med siktet på 3 varv av varje cirkel och 1 minuts vila mellan varven... =D

Uppvärmning: 
 - 05:36 min

Cirkel 1:
3*10 kettlebell thrusters
3*20 tåhävningar
3*10 armhävningar på knä
3*10 kettlebell marklyft med hakdrag
3*10 bred rodd i JG
3*10 lårcurl på boll

Varv 1: 
03:19 min
Varv 2:
03:09 min
Varv 3:
03:06 min

Totalt cirkel: 9 minuter & 34 sekunder

***VILA 2 minuter***

Cirkel 2:
3*10 kettlebell swing
3*10 smal rodd i JG
3*10 utfall bakåt i JG
3*10 kettlebell Halo
3*50 bron med små steg
3*10 russian twist med kettlebell

Varv 1:
03:04 min
Varv 2:
02:41min
Varv 3: 
02:37 min

Totalt cirkel: 8 minuter & 22 sekunder

***VILA 2 minuter***

Cirkel 3:
3*10 burpees
3*10 enbenslyft på boll
3*10 armhävningar på boll
3*10 kettlebell tvåhandsryck
3*10 pullover på boll med kettlebell
3*20 crunches på boll

Varv 1:
03:04 min
Varv 2: 
03:12 min
Varv 3:
03:26 min

Totalt cirkel: 9 minuter & 42 sekunder

Totalt träningstid inkl. uppvärmning: 33 minuter & 14 sekunder
Total vilotid: 10 minuter

Humöret på topp och en mörbultad kropp!!! 
I'M AWESOME!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar