onsdag 30 januari 2013

En Stark Start på Dagen!

I morse gick jag upp samtidigt med Anders och satte mig och pluggade i ca 1 timme innan jag knatade iväg till gymmet -- skönt med hundar som gärna tar lååååång sovmorgon!

På gymmet var det styrka på schemat (skulle egentligen gjorts igår, men efter 8 kilometer på 2 timmar med Yoggi så var det inte mycket energi kvar...) och jag körde som följer:

Uppvärmning: crosstrainer 15 minuter

Cirkel 1:
3*10 benpress 100 kgs -- känns väldigt bra och jag tror att det är en ärlig nivå på var jag står i träningen
3*10 armhävningar på tå mot bänk
3*1 minut rak planka
3*10 utfallssteg
3*20 hantelrodd, enarms 10 kgs -- känns bra faktiskt!
3*20 russian twist m. 8 kgs kettlebell

Tid: 15:42 minuter + 2 minuter vila

***3 minuters vila***

Cirkel 2:
3*10 låradduktion 60 kgs -- även här en ärlig nivå
3*10 Svanen (pulldowns med rep i kabeldrag) 15 kgs -- ökat 2,5 kgs och det KÄNDES!
4*1 minut sidoplanka
3*10 lårcurl på boll
3*10 Kycklingen (pushdowns med rep i kabeldrag) 12,5 kgs -- ökade vikten med 2,5 kgs, måste passa så inte tekniken blir lidande!
3*15 situps med raka armar -- de har pumpat gymbollarna alldeles för hårda, så de går inte att använda längre...

Tid: 18:21 minuter + 2 minuter vila



Jag är jättenöjd! Hade helst velat avsluta med 30 minuter på crosstrainern som vanligt, men jag kände att jag var tvungen att hem och ut med hundarna  samt PLUGGA!
Harry är så söt; han kommer ju alltid och tackar för maten när han har ätit, är vi flera hemma så tackar han allihop, väldigt gulligt. Nu kom han och hade ätit (ovanligt så här tidigt på dagen) och hoppade upp i soffan och gav mig en puss på kinden som tack och sedan bara "buuurp" och så kom det upp lite på filten på soffan -- tack för den! Tur att man har egen tvättmaskin! =D

Ikväll ska  vi åka med pappa till sjukhuset för en lungröntgen -- håll tummarna för att det ser bra ut! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar