tisdag 8 januari 2013

Dagens Bedrifter...

Idag är det konditions- & plankdag, vilket började med en vända till gymmet för att trampa på cross-trainern i 45 minuter. Börjar lära mig det här med att lyssna på ljudbok samtidigt, även om det inte är rekommenderat för personer som inte kan göra två saker samtidigt. Förra gången fastnade jag ju i mina egna hörlurar, slet iPhonen bakåt så den flög i golvet och ramlade själv nästan av cross-trainern... Hrm... Med mitt höga underhållningsvärde så borde DE betala MIG för att jag tränar där! =D


Väl hemma fick jag hugga in på vår första LCHF-måltid: kyckling med kokos, cashew & babyspenat, som var JÄTTEGOD förutom att det blev väl mycket kokos...


Igår fick jag ett tråkigt besked: CSN ger avslag på min ansökan i ett första skede, p.g.a. 5,5 poäng som saknas från 2005... Så idag försökte jag ringa och resonera med dem, men det visade sig lönlöst -- ett brev med förklaring samt allvarliga personliga skäl till detta skulle lämnas in och därefter gör de en andra bedömning. Om de inte godkänner så står jag utan studiemedel tills jag har klarat mina första 5,5 poäng den här terminen... Känns inte helt lyckat!

Sedan kom Anders hem och som alltid så känns saker mer överkomliga bara han är med och efter att jag skickat in brevet så fixade vi den andra rätter i vår LCHF-vecka: skinkstek med gul curry wok. Jag tycker inte den verkar så god, men det märker vi i morgon.
Jag har haft en grym huvudvärk sedan lunch och den verkar inte ge med sig, trots frisk luft och närmare 1 liter vatten... Det kan väl inte vara resultat av "dieten" redan???

Avslutade i alla fall med 6*30 sekunder plankan, skulle gjort nummer 3, men den var jag för klen för så jag körde 1:an igen istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar