fredag 25 januari 2013

Veckans Träning!

Hua, vad dålig jag har varit på at blogga den här veckan! Som tur är så har jag inte varit lika dålig på att träna! =D
I måndags blev det inget, för jag var på universitetet på förmiddagen och sedan kom jag aldrig iväg, men i övrigt:

Tisdag: Crosstrainer 60 minuter + 10 km promenad Gärdet-Djurgårdskanalen-Strandvägen-Slussen

Onsdag: Styrka + 45 minuter crosstrainer

Torsdag: Crosstrainer 60 minuter (intervaller á 5 minuter: level 3/5/7/10)

Fredag: Styrka + 45 minuter crosstrainer

Lördag: Crosstrainer 60 minuter (intervaller)

Söndag: Promenad med vovvarna & Anders!

Styrkepassen har sett ut som följer, vid två angiva vikter/siffror så gäller det första onsdagens pass och det andra fredagens och (+) betyder att jag kommer höja till nästa pass:

Uppvärmning: crosstrainer 15 minuter

Cirkel 1:
3*10 benpress 90 kgs
3*7/10 armhävningar på tå mot bänk
3*1 minut rak planka
3*10 utfallssteg
3*20 enarms hantelrodd 9 kgs (+)
3*20 russian twist med 8 kgs kettlebell

***vila 3 minuter***

Cirkel 2:
3*10 låradduktion 55 kgs (+)
3*10 pulldowns med rep i kabeldrag 12,5 kgs (+)
4*1 minut sidoplanka
3*10 lårcurl på boll
3*10 pushdowns med rep i kabeldrag 10 kgs (+)
3*15 crunches

Kondition: crosstrainer 30 minuter

Jag är ganska nöjd, jag försöker utmana och pressa mig lite mer varje pass, men det är svårt med benövningarna att veta var det är nog att stanna ett tag. Mina lårmuskler är ju inte riktigt som alla andras efter 25 år på hästryggen... Men det här är ju en helt annan typ av träning och jag är lite orolig på att jag lägger på för mycket tyngd och skadar mig/felbelastar. Kul är det i alla fall och jag tror att jag börjar vara lite mer "beroende" av träningen nu. I morse var jag skitsur innan jag drog till gymmet och kommer hem glad som en lärka! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar