tisdag 1 januari 2013

Let's Plank!

Nu kör vi!!! Sjukt taggad (får se hur länge det håller i sig...) och jag har satt ihop mitt eget lilla konditionsprogram som är lätt och billigt att följa. Man behöver: 1 styck hopprep samt 1 styck kropp -- voilá! Jag har naturligtvis rådfrågat min kära PT Jenny och då fått det här programmet för att kombinera mina övningar med:

30 sek hopprep
30 sek planka
30 sek vila
30 sek hopprep
30 sek planka
30 sek vila
30 sek hopprep
30 sek planka
30 sek vila
30 sek hopprep
30 sek planka
30 sek vila
30 sek hopprep
30 sek planka

Totalt: 5 minuter arbete & 2 minuter vila -- sällan man inte kan klämma in 7 minuters träning...

Så himla lätt att variera och försvåra! Mitt mål att att gå upp till 45 sekunder/intervall senast till 1/2.

Sedan har jag bestämt mig för att variera mina plankor så mycket som möjligt och sedan utvärdera dem, jag har hittat 24 (!!!) stycken olika varianter på I FORMs hemsida:

























NU KÖR VI!!! Vilken blir din favorit under 2013???







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar