måndag 7 januari 2013

Första Lediga Arbetsdagen Hemma...

Idag är en konstig dag... Jag borde vara på jobbet, men istället sov jag till 11:20... Det borde jag inte ha gjort, men det var välbehövligt, så det får gå -- för idag. Sedan exakt en vecka tillbaka så är jag tjänstledig för studier, men studierna börjar inte förrän i slutet av månaden och jag har därmed lite ledig tid över, kan man säga. Tyvärr gäller inte det Anders! =)
Så nu gäller det att hårdträna, jobba med att komma in i en vettig rytm och fixa matlagningen, städa, tvätta, diska, röja och ta tag i saker i lägenheten, fast jag avskyr den. Tänk -- om ett år kanske vi är på väg att flytta, det vore verkligen underbart!!! Det vore skönt med lite mer än 37 kvm för två vuxna och två hundar... Så fort själva övergången till bostadsrätt är klar och vi har köpt lägenheten så kan vi ju i alla fall börja renovera och det ska bli kul!
Vi ska tapetsera om hela lägenheten, sätta in en ny spis samt en kolfilterfläkt, göra något åt köksluckorna och hitta en bättre lösning för sovalkoven (tar gärna emot tips och inspiration där).
Jag måste hinna med ett styrkepass idag och jag har planerat för att köra Supercirkeln hemma och se om de där stackars magmusklerna får sig en ny omgång... =P
I kväll blir det första storhandlingen inför nya matlagnings-utmaningen (LCHF denna vecka) och sushi till middag. På onsdag är det dags att träffa chefen igen, vägning den här gången...

Meeen... idag blir det nog mest att jobba vidare på Judas Barn, så inte den tar upp en massa tid resten av veckan! ; ) Lyxliv it is!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar