onsdag 9 januari 2013

Oraklet i Orminge...

Idag var det dags att träffa både Jenny och hennes våg för första gången på det nya året och som jag har kämpat så var jag säker på en liten triumf -- men icke!!! Vågen visar obarmhärtigt samma siffra som de två föregående gångerna och idag kunde jag inte vara tyst! Den fick snart veta vad jag tyckte om den saken... Det känns så hopplöst, jag tränar ju som en idiot och sköter maten i mesta mån och får huvudvärk och en otrevlig våg som tack! *suck* Det enda positiva var mätningen: - 2 cm i midjan och -1,5 cm över höfterna -- alltid något.
Men sedan började vi prata om resultat och mat och Jenny kör ju LCHF ihop med Periodisk fasta (eftersom hon är lite galen...) och hennes råd var att vi håller oss till LCHF ett tag och inte byter varje vecka som jag hade planerat. För det tar tydligen ett tag för kroppen att vänja sig vid det nya. Så okej, den får en chans till, men sedan är det inte mycket mer jag kan göra...

Så till träningen! Jag hade kört 15 minuter på crosstrainern innan och sedan började vi med 10 stycken Grodan och 5 stycken Masken som uppvärmning, samt hip-dip i TRX. Därefter var det dags för ett nytt konditionstest som heter As Many Reps As Possible och det går ut på att man kör en cirkel med 3 övningar under 8 minuter och så ska man hinna så många reps som möjligt! Mitt resultat blev:
6*12 benböj
5*5 +1 burpees
5*7 situps
Sjuuuukt jobbigt!!! Jag höll på att ramla ihop under sista varvet burpees, de är helt insane!!!
Efter det drog vi in i "tjejgymmet" efter att jag bett Jenny om en övning för insida lår -- en muskel som man får problem med efter ett långt liv som ryttare och sedan inte kan aktivera på något bra sätt när man väl slutar rida. Men inne i tjejgymmet fanns det i alla fall en lårpress för insida lår och som jag har längtat!!! Det fanns en sådan på gymmet i Norrtälje, men sedan dess har jag inte sett skymten av den förrän nu! LYCKA! Det är typ den enda jag är riktigt grym på, den och benpress!


Skönt och jobbigt!

Därefter vidare till triceps-övning, eftersom jag gärna vill komma åt triceps tills det är dags att visa sig i bröllopsklänning om lite drygt 4 månader... *gulp* Så det blev en övning med rep i kabeldrag 7,5 kg och det känns vill jag lova! Vi tittade även på armhävningarna och nu är det tydligen slut på sötebrödsdagarna: inga mer armhävningar på knä! Dags att bita i det sura päronet och göra de på tå mot bänk, idag blev det 3*5 reps. Det känns helt fånigt att det är så jobbigt, men jobbigt är det i alla fall! =D Efter det tog vi tag i plankan och Jenny körde en hel del pepp, efter mitt nederlag igår och sa att man faktiskt måste klara några grundplankor innan man ger sig på de värsta varianterna. Så jag fick göra en vanlig med fötterna i TRX -- svinjobbigt! Sedan fick jag göra 2*60 sekunder i sidoplanka med armbågen i och nedre benet i 90 grader -- inte alls lika jobbigt som de raka, tycker jag.

Sedan var det klart för idag och jag känner att jag fick ut massor av dagens pass, även om jag är väldigt besviken över att vågen står still -- börjar få riktig panik inför maj! Men nu kör vi LCHF en månad och hoppas på resultat, annars vet jag inte vad jag tar mig till! Jag är så glad och tacksam över att jag hittat Jenny dock, utan henne skulle jag ha gett up helt. Hon är Orkalet i Orminge, inget snack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar