tisdag 6 november 2012

Bummer!!!

Alltså... Smärta... Det är ju en intressant sensation i kroppen... Jag sov grymt dåligt hela natten efter min lilla vurpa i hallen igår kväll, varje gång jag skulle ändra ställning (vilket jag gör rätt många gånger varje natt) så skrek kroppen i protest! När sedan Anders gick upp så skulle jag gäspa och bröstmuskulaturen sved något fruktansvärt! Hahahaha -- hur otränad är man när det gör ont att gäspa??? Note to self: stretcha efter träning varje tillfälle...

Annars har jag mest legat och kvidit på soffan hela dagen, förutom ett par vändor ute med hundarna. Det enda positiva med det här är att pappa skrattar gott och hjärtligt åt min träningsvärk! Igår när vi skulle lämna sjukhuset skulle jag skaka hans hand och han började leka ramkamp med mig, där jag inte hade en chans att hålla mig rätt upp... Det tyckte han var kul! =)

Vi hade planerat att simma efter kvällens sjukhusbesök, men efter lite torrsim för att känna av så insåg jag att det var meningslöst. Så istället åkte vi för att handla lite till veckans matlådor och det renderade också i några sms till stackars Jenny! Jag har så mycket frågor och ibland önskar jag att jag kunde ha med henne när jag handlar -- det är inte så lätt att välja rätt livsmedel, det finns så himla mycket och det är inte lätt att veta vad man ska titta på när man jämför. Så jag bad om hjälp att hitta något som vore ett bra alternativ till ris och hon föreslog quinoa. Så jag köpte med mig detta hem:

Det var faktiskt rätt gott!

En favorittidning!


På väg till sjukhuset skulle jag även åka förbi gymmet och lösa ett gymkort eftersom de endast har reception 16-19 måndag-torsdag, men de tog en startavgift som jag inte hade räknat med och därmed får det vänta ytterligare en vecka. Så jag kommer släpa hem min pilatesboll från pappa och köra mitt pass så gott det går framtill nästa vecka.
Känner mig irriterad på min kropp som inte samarbetar just nu, men jag har bara mig själv att skylla! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar