onsdag 7 november 2012

Reality-Check!

Igår höll jag ju på och terroriserade stackars Jenny med massa dumma frågor, faktiskt ända till läggdags! Det är helt sant -- sista mailet skickade jag när jag låg i sängen. Men jag ville veta hur jag skulle dela upp min älskade korvstroganoff i lagom portioner och man kan säga att det blev ett brutalt uppvaknande! Jag brukar göra den på 400 gram falukorv, 1 stor gul lök, 500 ml Milda Mini Mat 4% och 4 tsk tomatpuré, samt en släng ketchup och kryddor -- och det brukar jag äta i 2 matlådor med Keso eller ris till. Av Jenny fick jag till svar att det skulle vara 4 portioner!!! GAAH! Jag tänkte på fullaste allvar när jag la upp på tallriken: Det här kommer aldrig räcka! Och sedan 50 g quinoa till... Men vet ni vad??? Det räckte mer än väl!!! Jag må jobba lite mer på att äta långsamt, men jag är utan problem nöjd med dagens lunch, och då hade jag ändå kvar min lilla sallad:

MUMSIGT!


1 kommentar:

  1. Det där ser ju bra ut. Eftersom du äter mycket grönsaker till så kommer måltiden ge en bra mättnad ändå! :)

    SvaraRadera