onsdag 7 november 2012

Ibland Kokar Det Över...

Phu... vilken dag! Nu börjar de senaste veckornas känslomässiga berg-och-dalbana ta ut sin rätt -- jag tjuter för precis ALLT! Nog för att jag är känslosam i vanliga fall, men det här börjar bli löjligt... Men det är klart, det har hänt mycket och det är mycket oro och ovisshet som har dominerat den senaste tiden.

Idag var det först iväg till jobbet, sedan ett break mitt på dagen då jag åkte till sjukhuset och hämtade hem pappa, upp med honom och se till så han landade lugnt i lägenheten, hem och ut med hundarna och äta lunch, sedan tillbaka till jobbet. Där var det lögn i helvete att hitta en parkering, så jag blev lite sen och väldigt stressad. Sedan var det körigt och mycket att göra  på jobbet typ hela eftermiddagen och det enda jag tänkte på var att jag skulle få svänga förbi Oishii i Sickla Allé och köpa sushi, åka hem till Anders, mysa ned mig i soffan bredvid honom och äta sushi och titta på Sons of Anarchy. Så när den vänliga damen bakom disken berättade att de inte hade någon avocado (ja, jag äter endast avocado-sushi...) idag för att de hade varit så dåliga -- då fick jag verkligen kämpa för att hålla tillbaka tårarna och fixa beställningen för Anders... Men när jag kom ut i bilen så brast ALLT! Helt sjukt ju! Tårarna bara sprutade och tillslut tjöt jag så jag inte kunde andas... Helt normalt... =)
Stackars Anders fick alltså inte bara hem 10 bitr god sushi, han fick även hem ett vrak till sambo som han fick moppa upp från golvet ur en pöl av tårar. Suck...

Men sedan bestämde jag mig för att vi skulle göra ett nytt försök med myskväll i morgon och att denna kväll därmed lika gärna kunde bli träningskväll -- så jag tog med mig alla mina grabbar ut i kylan och drog en liten löprunda! Ganska bra för att rensa ur och nollställa systemen. En vacker dag kanske jag blir den där personen som njuter av den här synen:

Jag hoppas det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar