söndag 11 november 2012

Lekande Lätt!

Idag kom jag mig äntligen för att köra mitt första egna träningspass som Jenny har gjort åt mig! Jag började med 1 km löpning som uppvärmning och tog även ett snyggt personbästa med runt 18 sekunder!!! Bra jobbat tycker jag!


Sedan är problemet att gymmet som jag ska träna på, och där jag träffar Jenny, de har bara öppet måndag-torsdag 16-19... Så jag har inte kunnat lösa någon träningskort och kommer inte kunna göra det förrän jag ska träffa henne nästa gång. Vi bor i en 1:a på 37 kvm och det blir ganska trångt med utfallsgång och andra spännande övningar... Så, vad göra? Tja, utomhus finns det ju rätt mycket plats och mellan oss och pappa finns den här utmärkta träningsplatsen:


Vad tycks?!? =D

Med mig hade jag även min vice tränare Anders och hans två assistenter som övervakade passet:



Sedan hade vi diverse grejer med oss för träningen och körde igång med dagens pass!

*Knäböj: 3 set *10 reps

*Masken: 2 set *5 reps

*Utfallssteg: 3 set *10 reps

Såhär ska det se ut!

Såhär ser det ut när mjölksyran biter till! =)

*Bäckenlyft med boll: 3 set *10 reps

Ganska skönt...

Sjukt mycket jobbigare! ; )

*Armhävningar på knä: 3 set *10 reps

Tillbaka till sandlådan! =)

Sista 5 tar död på mig! Då blir jag såhär arg... =D

*Plankan: 3 *30 sekunder

Ja ja, jag vet, jag skulle sänkt ned baken mer! =D

*Sittande bålrotation: 3 set *20 reps med 2 kgs hantel

Det var mitt första pass och jag är så sjuuuukt nöjd! Och tacksam över världens bästaste, finaste vice tränare med assistenter som aldrig slutar att tro på mig! Stackars hjärtat började med att vurpa nedför hela backen vid pappa, med hundar, ryggsäck och pilatesboll i ett enda virrvarv! =S Men det gick bra... Sedan har han gjort en del av övningarna också, men han är inte så förtjust vid att vara med på bild tyvärr! 
Nästa pass blir sent på tisdag kväll och så ska jag träffa Jenny på torsdag vid 10:00 -- längtar! Enligt vågen har jag gått ned 15 kilo på 2 veckor! Skulle kunna vara lite fel på den... Men, nej, inte idag, idag tycker jag om den! ; )

Nu drar vi till Texas Steakhouse med 3 av mina fina storebröder och överraskar pappsen! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar