onsdag 28 november 2012

Mördarpasset!!!

Idag var det dags för 3:e passet med Jenny, som jag fortfarande tycker är helt AWESOME, men nu börjar hon bli lite småelak... =) Dagens pass var helt insane i mitt tycke, men eftersom jag är helt skadad tävlingsidiot och drivs av beröm -- så körde jag järnet hela passet igenom. Och det är väl egentligen meningen med att ha en PT?... Köra halvdana övningar där man slutar när det börjar kännas jobbigt -- det kan jag ju göra själv, med Jenny blir det en helt annan grej.
Jag började med att komma ihåg kortet och inte låsa in det i skåpet... Börjar bra! Sedan värmde jag upp på crosstrainern i 10 minuter tills Jenny kom och då skulle vi börja med en roddmaskin för ett litet konditionstest! Jag har aldrig kört ordentligt i en roddmaskin, bara tyckt att det har varit jobbigt, men nu var det kul att testa på riktigt. Jag skulle köra 500 meter så fort jag kunde och ändå orka hela vägen. Jag tog det på 2 minuter och 2 sekunder och det sa Jenny var en riktigt bra tid! Hon är bra snäll ibland. =)

Därefter körde vi cirkelträning och den första såg ut som följer:
3*10 utfallssteg
3*10 armhävningar
3*10 burpees
3*10 axelpress med kettlebell (8 kgs)
3*10 bäckenlyft på boll

Alltså, jag måste bara fråga: vilken sadist var det som uppfann burpees??? De är ju HEMSKA!!! Man är lagom seg i låren efter utfallsstegen och slut i armarna efter armhävningarna -- då kommer burpees som en rolig överraskning där man måste använda både armar och ben! Det blir verkligen inte snyggt när jag gör det, men jag gör det och just nu är jag jävligt nöjd med det!

Sedan gick vi bort till "gymdelen" och där hade Jenny satt upp en ny cirkel:
3*10 upphopp på stepbräda
3*20 hantelrodd (8 kgs)
3*20 sidesteps på bräda
3*10 pulldowns med rep i kabeldrag (7,5 kgs)
3*10 thrusts (knäböj med 2 kgs boll som kastas mot vägg)

Behöver jag säga att benen hade tackade för sig efter det här? Shit, det var helt sjukt!

Därefter blev det:
2*10 raka marklyft med kettlebell (8 kgs)
1*60 sekunder (!!!) plankan
3*15 crunches på boll
3*20 bålrotationer med boll (1 kgs/2 kgs)

Sedan låg jag kvar på golvet en stund kan man säga... Det kändes som om jag gått ett par varv genom både tvättmaskin och torktumlare! Fast jag är ändå så tacksam att min kropp ställer upp och kämpar med mig, trots att jag har misshandlat den i några år nu...
Det enda jag INTE gillar, är att göra övningar vid spegeln. Det är fortfarande jättejobbigt och det spelar ingen roll hur mycket det hjälper träningen, det gör fortfarande ont. Men en vacker dag så kanske jag kan leva med det jag ser, det var några år sedan nu...

TACK Jenny -- för att du är awesome och driver mig hårdare än jag tror att jag kan och för att du alltid tror på mig, även när jag inte gör det själv! Du är BÄST!

1 kommentar:

  1. Brta jobbat Sarah. Tycker att du är super duktig! Kram Helen

    SvaraRadera